Carey

Carey is een mobiele coach die patiënten assisteert bij de aanloop naar een ingreep en de genezing nadien. Door het stapsgewijs delen van informatie met de patiënt kan er tot 70% tijd bespaard worden bij het opvolgingsproces door chirurg en ziekenhuispersoneel. Daarnaast verlaagt de kans op complicaties na de behandeling met maar liefst 10%. De patiënttevredenheid stijgt hierdoor uiteraard aanzienlijk. De eerste versie van de applicatie is specifiek bedoeld voor orthognatische (Mondziekten, Kaak- en Aangezichtschirurgie) chirurgie, maar de basisprincipes zijn van toepassing op elk type chirurgie die gericht is op het traject van de patiënt.

Bezoek Website
Specificaties
Type Platform Mobile App
Lanceerdatum 08/2020

Carey, jouw mobiele coach

De missie van Carey is tweeledig. Aan de ene kant wil het de patiëntenzorg verbeteren. Aan de andere kant probeert het de follow-up taken voor de chirurg te vergemakkelijken en tijd te besparen zodat ze zich kunnen concentreren op hun klinische activiteit. Carey zorgt er dan ook voor dat patiënten worden klaargestoomd voor hun operatie en helpt hen zo snel mogelijk te herstellen.

 

Betere zorg voor de patiënt …

Carey wil voornamelijk inzetten op individuele patiënt begeleiding. Maar waarom is dit nu zo belangrijk? Een Nederlandse studie over rehabilitatie bij patiënten met darmkanker heeft uitgewezen dat wanneer patiënten intensief individueel begeleid worden in het voor –en natraject van de chirurgische ingreep, ze veel sneller zullen herstellen. 80% van de patiënten die een persoonlijke begeleiding kregen aan de hand van trainings- en voedingsschema’s, waren hersteld na drie weken. In de andere groep herstelde slechts 40% na drie weken. Carey zet enorm hard in op deze patiëntenbegeleiding.

… tijdsbesparing voor de chirurg

Een eerste studie heeft uitgewezen dat de administratieve taken van verpleging, arts en ziekenhuis secretariaat reeds met 70% verlicht werd na het introduceren van Carey. Dankzij de applicatie is er namelijk minder contact nodig met het ziekenhuis en de behandelende chirurg. Er wordt met een FAQ en chatbot gewerkt waardoor patiënten kunnen worden verder geholpen zonder zich steeds te moeten wenden tot de desbetreffende chirurg of arts.

 

De juiste informatie op het juiste moment

Wat mag ik eten op de dag van de operatie? Hoe vaak moet ik mijn pijnstillers nemen? Wanneer moet ik mijn pijnstillers nemen? Ik heb veel pijn – is dat normaal? Elke patiënt zit met vragen na een operatie. Carey geeft de antwoorden. Het doet dit op basis van de meest recente, beschikbare informatie die beschikbaar is in de medische wereld.

Van A naar Z met Lemon

In de eerste fase werd een MVP (minimum viable product – minimale vereisten) opgesteld ter voorbereiding van een medische studie. De focus van de MVP lag in eerste instantie vooral op de customer journey, omdat de communicatie tussen patiënt en verpleegkundige/chirurg cruciaal is voor deze applicatie.

Na de MVP volgde de uitbreiding van de app. Beperkte functionaliteiten uit de MVP worden verfijnd en uitgebreid en nieuwe worden toegevoegd. De overige functionaliteiten worden ontwikkeld in sprints van twee weken. De deadline van release twee is daarom afhankelijk van het aantal nodige sprints om alle functionaliteiten te verwerken.

 

Goede afspraken maken goede vrienden

Op deze manier zorgt Lemon voor een overzichtelijke en realistische timing. Deze wordt dan steeds afgestemd op de verwachtingen van de klant. De ontwikkelingen worden dan steeds beschreven en doorgegeven aan de klant zodat een correcte opvolging mogelijk is.

Goede communicatie is voor Lemon cruciaal. Goede afspraken maken goede vrienden.

Meddition

Meddition is een start-up die medische en digitale kennis samenbrengt. Het team dat hieraan werkt, bestaat uit chirurgen en digitale experten met een gemeenschappelijk doel: een digitale troef zijn in de medische wereld, in het bijzonder voor alle soorten hulp bij patiëntenzorg. Hierbij kijkt Meddition naar verschillende facetten. Als eerste willen zij een mobiele applicatie die patiënten voor en na hun operatie informeert en motiveert. Daarnaast willen zij ook een aangepaste module aanbieden die hen ondersteunt tijdens andere trajecten, zoals langdurige behandelingen. De basis van Meddition blijft het creëren van een betere patiëntenbeleving.

Relevante Cases

Appje voor de Borst

Mobile App

Lemon ontwikkelde Appje voor de Borst, een app waarmee jonge ouders alle praktische informatie over de voeding, de luiers en het gewicht van hun baby verzamelen.

BuzzyBro

IoT

Inpress

Web Platform

Inpress ontwerpt, realiseert, plaatst, verwijdert en stockeert borden, doeken en stickers in opdracht van vastgoedmakelaars en projectontwikkelaars.

Flying Tiger

IT infrastructure

Lemon voorzag de levering en installatie van de IT-infrastructuur van de Deense keten Flying Tiger Copenhagen. Gaande van kassa’s en beveiligingscamera's tot workstations en netwerk.