Nieuwe interne structuur voor Lemon: verandering stimuleert innovatie

10/11/2020 - 13:25

Lemon bestaat in 2020 vijf jaar. Op deze tijd zijn we snel en succesvol gegroeid naar een onderneming met een 40-tal werknemers en talloze klanten in diverse sectoren. Om die groei succesvol voort te zetten, investeren we in onze eigen Lemon Squeezers. We geloven in de kracht van modern ondernemerschap, wat wij tot ‘lemoneurship’ hebben gedoopt: talent herkennen, ontwikkelen en strategisch inzetten. Het resultaat? Bekwame werknemers en bijzonder weinig personeelsverloop. Hieronder een overzicht van de nieuwe interne structuur:

 

De vorige CEO van Lemon Companies, Filip Smet, verlegt zijn focus naar het moederbedrijf van Lemon, zijnde Road21 (road21.be). Dat is een groep van ondernemers en groei-bedrijven die dankzij hun inhouse capaciteiten bedrijven helpt met hun digitale transformatie, alsook zelf nieuwe bedrijven opstart en partnerships aangaat met ondernemers, start-ups en scale-ups. Lemon Companies zal hier fungeren als de technology-groep onder Road21.

 

Filip zal daarom de rol van CEO overdragen aan Tom Celis. Hij staat vanaf nu in voor de leiding van het bedrijf samen met Laurent Janssens als COO, Fabian Van Kerckhove als financieel en strategisch adviseur (Fabian is mede-vennoot Road21) en Paul Lepoutre met focus op sales, account management en legal.

 

Verder waren Brend Brentjens en Jens Teblick het bedrijf wat ontgroeid en hebben zij besloten Lemon te verlaten om zich te focussen op andere projecten. De verantwoordelijkheden worden ook hier overgedragen:

 

  • Interhost Solutions heeft een nieuw jasje gekregen in de vorm van de rebranding naar Lemon Live. Vincent Verbist treedt op als technical director.

 

  • Lemon Design: Joren Speltinckx, voormalig user experience designer, is nu creative director.

 

  • Lemon Software: De situatie blijft hier onveranderd: Laurent Janssens en Tom Celis dragen gezamenlijk de verantwoordelijk van deze afdeling.