User Experience
User Experience (UX) is eigenlijk exact wat de naam zelf al aangeeft: de manier waarop een gebruiker z’n bezoek aan jouw platform of website ervaart. Concreet houdt deze ‘ervaring’ aspecten in zoals het nut, het gebruiksgemak en het gevoel waarmee de gebruiker door de pagina’s bladert. Lemon begrijpt het belang van dit begrip, en wil z’n klanten hier dan ook 100% in bijstaan. Door de klant mee op te nemen in het proces van User Experience (UX) Design, krijgen we een beter beeld van het soort gebruiker deze wil (én kan) aantrekken.
De effectieve uitwerking van het verhaal gebeurt door een synergetische samenwerking tussen ons development team en ons creatief team. Uiteraard nog steeds aan de zijde van onze klant, om een goed inzicht in de gewenste uitkomst te bekomen en te behouden. Zo zorgen we telkens voor een doeltreffende, inspirerende en efficiënte gebruikerservaring op maat van de klant.
User Interface
Terwijl User Experience (UX) focust op het nut, het gebruiksgemak en het gevoel van de gebruiker, richt User Interface (UI) zich meer op de geschikte look and feel van jouw platform of website. Brengen de visuele elementen jouw merk juist over, of nog liever: versterken ze jouw merk? Verhogen de visuele elementen de waarde van de gebruikerservaring, of nog liever: zorgen ze voor voldoening bij de gebruiker?
Lemon zet steeds alles op alles zodat elke klant hier volmondig en overtuigd ‘ja’ op kan antwoorden. De vragen duiden trouwens meteen aan waarom je UX en UI eigenlijk niet mag loskoppelen. Bij Lemon weten we dat UX en UI complementair zijn en dat ze dus allebei belangrijk zijn om het beste resultaat voor de klant te bereiken. En dat doen we, door met trots projecten af te leven die zo gebruiksvriendelijk en mooi mogelijk zijn.

Bovenstaande afbeelding geeft de relatie tussen UX en UI mooi weer. Beeld je twee ketchup verpakkingen in: de ene verpakking is van plastic en heeft een gemakkelijke tuit om de ketchup efficiënt te verspreiden (UX), de andere is van glas en ziet er esthetisch heel mooi uit (UI). Beeld je nu in dat er een lekkere croque monsieur voor je neus staat. Neem je de glazen verpakking? Dan gebruik je een mooi product, dat voor frustratie zorgt wanneer je het laatste beetje ketchup niet op je croque’je krijgt. Neem je de plastic verpakking? Dan gebruik je een minder mooi product, waarmee je wel slaagt om het laatste beetje ketchup te gebruiken. Ons doel? Synergie creëren tussen de twee om voor iedere klant de perfecte UX/UI-balans te vinden.
Relevante Cases



