Websites en hun content management
Websites bestaan voor vele verschillende doeleinden, hoewel twee redenen het meest frequent voorkomen: het merk of onderneming vertegenwoordigen, en producten of services verkopen.
Het kan interessant zijn om je merk of organisatie online voor te stellen. Zo kan men het verhaal achter de organisatie vertellen, de bestaansredenen delen of informatie geven. Het heeft vele voordelen om je onderneming online te adverteren, omdat je naamsbekendheid zowel theoretisch als in praktijk de wereld rond kan gaan, en zo vele geïnteresseerde klanten kan bereiken.
Hetzelfde kan gezegd worden voor het verkopen van producten en services, direct vanaf je website. Dit is beter bekend als e-commerce. Bezoekers kunnen jouw producten of services kopen zonder naar een fysieke winkel te moeten gaan, wat het makkelijker maakt voor hen om aan te kopen, en daarnaast wordt de aankoop vaak aan huis geleverd. Tegelijkertijd opent het de mogelijkheid om internationaal te verkopen.
We bieden bij Lemon oplossingen aan, gaande van HTML/CSS tot volledig op maat gemaakte WordPress websites, vanaf scratch gebouwd met PHP. Als de database en functionaliteiten binnen de website te complex zijn kunnen we de website zelfs in een uitgebreider framework dan WordPress bouwen.
Stappen in het proces
Analyse
We starten met het maken van een lijst met vereisten samen met de klant, om zo de scope af te lijnen.
UX/UI
Met die vereisten als basis, beginnen we met de UX/UI fase om zo een niet-functioneel prototype te ontwerpen. Je kan hier meer informatie vinden over UX/UI.
Development
Na het afwerken van de UX/UI fase kunnen we starten aan de code om de website functioneel te maken. Je kan hier meer informatie vinden over (website) development.
Relevante Cases


